29 lipca 2023
Czas czytania: 1m 52s
Jak robić lepsze reklamy?
W e-commerce sprawa jest prostsza, bo klient robi zakup na stronie, a system reklamowy widzi konwersję wraz z jej wartością.
A co jeśli Twoja reklama ma pozyskiwać leady, z których sprzedaż sfinalizujesz po 2 miesiącach?
Nie każdy zdobyty lead jest warty tyle samo.
Lead A zakwalifikujesz i podpiszesz z nim umowę, a lead B nigdy nie podejmie z Tobą rozmowy.
Niestety, dla systemów reklamowych oba te leady są tak samo kaloryczne, bo zrealizowały konwersję w postaci wypełnienia formularza.
Na szczęście możesz ten problem rozwiązać w 3 krokach.
Oto jak:
Twoich klientów z systemu CRM możesz powiązać z użytkownikami Google Ads na podstawie 3 atrybutów:
- numeru telefonu,
- adresu e-mail,
- Google Click ID.
Ta ostatnia opcja pozwoli Ci łączyć Twoich klientów z wyświetlanymi im reklamami z największą skutecznością. Jednocześnie prawdopodobnie nie masz takiego pola w swoim CRM.
Z importem GCLID reklamy, w którą kliknął klient do systemu CRM pomoże aplikacja attributer.io
Oferuje ona możliwość wzbogacenia danych pozyskiwanych przez formularz zapisu na Twojej stronie internetowej o dane z systemu reklamowego Google Ads.
Do swojego formularza dodajesz ukryte pola, które będą zbierać potrzebne informacje. Link do instrukcji dla różnych formularzy: https://help.attributer.io/add-hidden-fields/
W systemie CRM Pipedrive stwórz również takie same pola własne, do których zapiszesz zebrane dane.
Na koncie Google Ads:
Cele -> Podsumowanie -> Nowe działanie powodujące konwersję -> Importuj -> Inne źródła danych lub CRM -> Śledź konwersję po kliknięciu
W dalszym kroku skonfiguruj konwersję. Wybierz "Potencjalny klient, który dokonał konwersji", żeby raportować sfinalizowane zakupy.
Wyszukaj swój CRM w platformach danych.
O konwersjach offline przeczytasz również tutaj: https://support.google.com/google-ads/answer/11459091?hl=pl
Google Ads przekieruje Cię do uwierzytelnienia aplikacji Zapier.
W Zapier wybierz natychmiastowy trigger dla Pipedrive "Updated deal stage" i wskaż, na którym etapie lejka umowę z klientem możesz uznać za sfinalizowaną.
W ustawieniach kroku dla Google Ads ważne jest wybranie identyfikacji konwersji poprzez Click ID. Wybierz również wartość konwersji z pola wartości w Pipedrive.
- ten sam sposób zadziała również z systemem reklamowym Meta, musisz tylko zebrać w formularzu dane w polu ukrytym FBCLID,
- do raportowania konwersji offline w LinkedIn Ads wystarczy adres e-mail klienta,
- Pipedrive nie jest również jedynym wspieranym systemem CRM, bez problemu połączysz inne systemy CRM łączące się z Zapier,
- wiedza o tym, które reklamy przynoszą Ci pieniądze, a nie tylko kontakty pomoże Ci tworzyć reklamy, które realnie zarabiają pieniądze.
Do zobaczenia za tydzień.
Kiedy będziesz potrzebował, mogę pomóc Ci na 3 sposoby:
1. Szukasz rozwiązania konkretnego problemu? Umów się na bezpłatną konsultację ↗︎
2. Chcesz wdrożyć w firmie, lub nauczyć się efektywniej korzystać z asana.com? Sprawdź jak możemy współpracować↗︎
3. Potrzebujesz zoptymalizować lub wdrożyć CRM pipedrive.com? Zobacz jak mogę Ci pomóc ↗︎
Raz w tygodniu dostaniesz bezpłatnie, jedno gotowe rozwiązanie, jak skutecznie wykorzystać aplikacje no-code do zarządzania, marketingu i sprzedaży.
Bez SPAMu. W każdej chwili możesz się wypisać.