22 lipca 2023
Czas czytania: 2m 42s
Wakacje to dobry czas na zastanowienie się nad skutecznością sprzedaży w Twojej firmie.
Trudno wyobrazić sobie rozwój firmy bez wyznaczenia celu i bez monitorowania postępów w realizacji tego celu. Niestety w wielu firmach się to nie dzieje. A jeżeli raporty są przygotowane, to robione jest to ręcznie.
Ogromnym ułatwieniem w badaniu wskaźników jest korzystanie z systemu CRM. W działającym systemie CRM są już dane takie jak: informacje o kontaktach, firmach, szansach sprzedaży, zadaniach handlowców. CRMy udostępniają moduły raportowe, które są w stanie tworzyć wskaźniki na podstawie tych danych. Ale Ty musisz wiedzieć, co chcesz zmierzyć.
Proces tworzenia w Pipedrive wskaźnika wartości sprzedaży znajdziesz w tej instrukcji:
Poniżej lista przykładów KPI, które warto monitorować w procesie sprzedaży wraz ze screenami ich ustawień w Pipedrive.
Przykłady raportów dla lejka w Pipedrive, w którym odbywa się też kwalifikacja leadów.
Kwalifikacja leadów, może również być prowadzona osobno, w module potencjalni klienci.
Z pominięciem etapu kwalifikacji leadów
Pominięte etapy kwalifikacji leadów
Z uwzględnieniem etapu kwalifikacji leadów
Używając modułu potencjalni klienci wyświetlisz również % konwersji leadów na szanse sprzedaży (SQL/MQL). Dodając leady do tego samego lejka co szanse sprzedaży pipedrive nie przeliczy konwersji.
Wszystkie zebrane raporty dostępne są już w planie podstawowym.
Dla planu profesjonalnego i wyższych dostępne również:
Regularne monitorowanie kluczowych wskaźników KPI w sprzedaży jest niezbędne dla nowoczesnego działu sprzedaży. Pozwalają one mierzyć efektywność i wyznaczać kierunki usprawniania procesów. Istotne jest określenie najważniejszych miar dla swojej firmy i branży, a następnie systematyczna praca z nimi. Dzięki temu firma może szybko reagować na zmieniające się warunki rynkowe. Chociaż zestaw kluczowych wskaźników będzie indywidualny, to monitorowanie ich i ciągła praca nad poprawą jest kluczem do sukcesu każdego działu sprzedaży. Wskaźniki dostarczają niezbędnych danych i wskazują kierunki optymalizacji działań sprzedażowych.
Do zobaczenia za tydzień.
Kiedy będziesz potrzebował, mogę pomóc Ci na 3 sposoby:
1. Szukasz rozwiązania konkretnego problemu? Umów się na bezpłatną konsultację ↗︎
2. Chcesz wdrożyć w firmie, lub nauczyć się efektywniej korzystać z asana.com? Sprawdź jak możemy współpracować↗︎
3. Potrzebujesz zoptymalizować lub wdrożyć CRM pipedrive.com? Zobacz jak mogę Ci pomóc ↗︎
Raz w tygodniu dostaniesz bezpłatnie, jedno gotowe rozwiązanie, jak skutecznie wykorzystać aplikacje no-code do zarządzania, marketingu i sprzedaży.
Bez SPAMu. W każdej chwili możesz się wypisać.