Jak ustawić podstawowe wskaźniki sprzedażowe w Pipedrive

Jak ustawić podstawowe wskaźniki sprzedażowe w Pipedrive

22 lipca 2023

Czas czytania: 2m 42s

Wakacje to dobry czas na zastanowienie się nad skutecznością sprzedaży w Twojej firmie.

Umożliwi Ci to analiza wskaźników KPI w sprzedaży.

Trudno wyobrazić sobie rozwój firmy bez wyznaczenia celu i bez monitorowania postępów w realizacji tego celu. Niestety w wielu firmach się to nie dzieje. A jeżeli raporty są przygotowane, to robione jest to ręcznie.

Ogromnym ułatwieniem w badaniu wskaźników jest korzystanie z systemu CRM. W działającym systemie CRM są już dane takie jak: informacje o kontaktach, firmach, szansach sprzedaży, zadaniach handlowców. CRMy udostępniają moduły raportowe, które są w stanie tworzyć wskaźniki na podstawie tych danych. Ale Ty musisz wiedzieć, co chcesz zmierzyć.

KPI sprzedażowe w Pipedrive

Proces tworzenia w Pipedrive wskaźnika wartości sprzedaży znajdziesz w tej instrukcji:

Poniżej lista przykładów KPI, które warto monitorować w procesie sprzedaży wraz ze screenami ich ustawień w Pipedrive.

Przykłady raportów dla lejka w Pipedrive, w którym odbywa się też kwalifikacja leadów.

Kwalifikacja leadów, może również być prowadzona osobno, w module potencjalni klienci.

Średnia wartość umowy

Xnapper-2023-05-26-16.05.25.png
Średnia wartość umowy

Skuteczność sprzedaży

Xnapper-2023-05-26-16.07.02.png
Skuteczność sprzedaży

Ilość otwartych szans sprzedaży

Z pominięciem etapu kwalifikacji leadów

Xnapper-2023-05-30-10.21.32.png
Ilość otwartych szans sprzedaży

Średnia długość cyklu sprzedaży

Xnapper-2023-05-26-16.08.31.png
Średnia długość cyklu sprzedaży

Współczynnik konwersji na poszczególnych etapach lejka

Pominięte etapy kwalifikacji leadów

Xnapper-2023-05-26-16.05.49.png
Współczynnik konwersji na poszczególnych etapach lejka

Sprzedaż w podziale na handlowców

Xnapper-2023-05-26-16.07.24.png
Sprzedaż w podziale na handlowców

Wartość szans sprzedaży na wybranym etapie lejka

Xnapper-2023-05-26-16.20.04.png
Wartość szans sprzedaży na wybranym etapie lejka

Realizacja wybranego typu zadania przez handlowców

Xnapper-2023-05-26-16.20.34.png
Realizacja wybranego typu zadania przez handlowców

Otwarte szanse sprzedaży w podziale na handlowców

Xnapper-2023-05-26-16.21.21.png
Otwarte szanse sprzedaży w podziale na handlowców

Powody strat szans sprzedaży

Z uwzględnieniem etapu kwalifikacji leadów

Xnapper-2023-05-26-16.22.31.png
Powody strat szans sprzedaży

Skuteczność sprzedaży w podziale na handlowców

Xnapper-2023-05-26-16.26.08.png
Skuteczność sprzedaży w podziale na handlowców

Realizacji celu wartości sprzedaży

Xnapper-2023-05-26-16.40.00.png
Realizacji celu wartości sprzedaży

Realizacja celu pozyskiwania leadów (MQL)

Xnapper-2023-05-26-16.39.22.png
Realizacja celu pozyskiwania leadów (MQL)

Zakwalifikowane leady (SQL)

Xnapper-2023-05-30-10.13.59.png
Zakwalifikowane leady (SQL)

Używając modułu potencjalni klienci wyświetlisz również % konwersji leadów na szanse sprzedaży (SQL/MQL). Dodając leady do tego samego lejka co szanse sprzedaży pipedrive nie przeliczy konwersji.

Wszystkie zebrane raporty dostępne są już w planie podstawowym.

Dla planu profesjonalnego i wyższych dostępne również:

  • segmentacja po polach własnych
  • prognozowanie przychodów
  • cele i raporty zespołowe
  • raportowanie subskrypcji

Podsumowanie

Regularne monitorowanie kluczowych wskaźników KPI w sprzedaży jest niezbędne dla nowoczesnego działu sprzedaży. Pozwalają one mierzyć efektywność i wyznaczać kierunki usprawniania procesów. Istotne jest określenie najważniejszych miar dla swojej firmy i branży, a następnie systematyczna praca z nimi. Dzięki temu firma może szybko reagować na zmieniające się warunki rynkowe. Chociaż zestaw kluczowych wskaźników będzie indywidualny, to monitorowanie ich i ciągła praca nad poprawą jest kluczem do sukcesu każdego działu sprzedaży. Wskaźniki dostarczają niezbędnych danych i wskazują kierunki optymalizacji działań sprzedażowych.

Do zobaczenia za tydzień.

Kiedy będziesz potrzebował, mogę pomóc Ci na 3 sposoby:
1. Szukasz rozwiązania konkretnego problemu? Umów się na bezpłatną konsultację ↗︎
2. Chcesz wdrożyć w firmie, lub nauczyć się efektywniej korzystać z asana.com? Sprawdź jak możemy współpracować↗︎
3. Potrzebujesz zoptymalizować lub wdrożyć CRM pipedrive.com? Zobacz jak mogę Ci pomóc ↗︎

Start Simple Automate Scale

Raz w tygodniu dostaniesz bezpłatnie, jedno gotowe rozwiązanie, jak skutecznie wykorzystać aplikacje no-code do zarządzania, marketingu i sprzedaży.

Dzięki za zaufanie! Zapisałeś się do newslettera!
Ups! Coś poszło nie tak, wpisz jeszcze raz adres e-mail.

Bez SPAMu. W każdej chwili możesz się wypisać.