3 czerwca 2023
Czas czytania: 2m 57s
Choć ChatGPT może generować teksty, które wydają się spójne i logiczne, to nie posiada on zdolności do kreatywności i generowania oryginalnych pomysłów, które wyróżniłyby Twoją treść wśród innych, w interesującym Cię temacie.
Wykorzystać można natomiast jego silniejszą cechę, czyli szybkość z jaką ChatGPT jest w stanie zbierać wartościowe informacje na temat, nad którym chcesz pracować.
Niestety tworzenie wartościowego kontentu internetowego wymaga czasu i pracy. Trzeba zbierać informacje, redagować teksty, tworzyć grafiki, nagrywać wideo itp.
Dobrze zaplanowany proces tworzenia Twojego bloga pozwoli Ci:
- zbierać pomysły na kolejne teksty, kiedy tylko wpadną Ci do głowy,
- automatyzować odtwórcze czynności,
- kiedy już znajdziesz chwilę na pisanie, nie będziesz musiał zaczynać od pustej kartki papieru.
Poniżej instrukcja krok po kroku, jak zaplanować tworzenie bloga z pomocą AI ChatGPT.
Pomysły możesz zbierać długopisem na kartce papieru, ale o wiele szybciej będziesz mógł zacząć nad nimi pracować, jeśli zdigitalizujesz swój proces.
Jeśli potraktujesz tworzenie treści jako projekt, możesz wykorzystać narzędzie do zarządzania projektami.
Zaplanuj w nim proces tworzenia postów na bloga.
Z łatwością wykorzystasz do tego asana.com, w której zaplanujesz proces tworzenia treści.
Każdy pomysł, który wpadnie Ci do głowy zapisz w projekcie asana.com jako nowe zadanie. W nazwie zadania wpisz temat posta, jaki przyszedł Ci do głowy.
W ten sposób nie zgubisz żadnego pomysłu i pozwoli Ci to wykorzystać ChatGPT do automatycznego researchu na temat jaki wymyśliłeś.
Do zrobienia automatyzacji wykorzystamy zapier.com, który połączy ChatGPT z pomysłami na posty, które masz już w asana.com.
Zacznij od stworzenia triggera w zapier.com.
Wykorzystaj "New task in project in asana". Wybierz projekt który wcześniej stworzyłeś w asana.com.
W zapier.com wybierz action "Conversation in ChatGPT".
Sukces w pracy z ChatGPT zależy od jakości zapytania jakie prześlesz. Zacznij od mojego przykładu "promptu".
Assistant instructions:
Jesteś profesjonalnym copywriterem, potrafiącym pisać perswazyjne posty na bloga, które indeksują się wysoko w wyszukiwarce Google.
User message:
Zaplanuj strukturę posta, o podanych parametrach.
Wskaż również na jakie otwarte pytania odpowiedzieć w treści posta.
Priorytetyzuj rzadko opisywaną ekspercką wiedzę.
Wytyczne dla treści posta: praktyczne możliwe do zaimplementowania wskazówki, czytelnik powinien zyskać nowe spojrzenie na temat posta lub instrukcje, które będzie mógł sam wykonać.
Grupa docelowa: właściciele lub dyrektorzy biznesów, którzy chcą poprawić efektywność zespołów i komunikację pomiędzy nimi.
Temat posta: [nazwa zadania w asana.com]
Dodaj kolejny krok w zapier.com, "Create subtask in asana".
Zapier doda do zadania, które stworzyłeś w asana.com, podzadanie z treścią wygenerowaną przez ChatGPT.
Następnym razem gdy usiądziesz do pisania tekstów na bloga, w asana.com znajdziesz listę Twoich pomysłów, w komplecie z researchem zrobionym przez ChatGPT. Wybierz jeden ze swoich tematów, sprawdź na ile pomocne są informacje wygenerowane przez AI i zacznij pisać.
Jeśli informacje generowane przez AI, Cię nie zadowalają, zacznij eksperymentować z "promptem", który wysyłasz do ChatGPT.
Dla uproszczenia możesz skopiować moją automatyzację do swojego konta zapier.com ↗︎
1. Zaplanuj proces wydawniczy dla Twojego bloga w asana.com
2. Zbieraj pomysły na posty, kiedy przyjdą Ci do głowy
3. Stwórz automatyzację z ChatGPT, która zrobi za Ciebie wstępny research
4. Prześlij prompt do ChatGPT
5. Dodaj do zadania w asana.com research zrobiony przez ChatGPT
6. Wybierz temat ze swojej listy i pisz
Do zobaczenia za tydzień.
Kiedy będziesz potrzebował, mogę pomóc Ci na 3 sposoby:
1. Szukasz rozwiązania konkretnego problemu? Umów się na bezpłatną konsultację ↗︎
2. Chcesz wdrożyć w firmie, lub nauczyć się efektywniej korzystać z asana.com? Sprawdź jak możemy współpracować↗︎
3. Potrzebujesz zoptymalizować lub wdrożyć CRM pipedrive.com? Zobacz jak mogę Ci pomóc ↗︎
Raz w tygodniu dostaniesz bezpłatnie, jedno gotowe rozwiązanie, jak skutecznie wykorzystać aplikacje no-code do zarządzania, marketingu i sprzedaży.
Bez SPAMu. W każdej chwili możesz się wypisać.