Pisz bloga 2x szybciej robiąc automatyczny research z ChatGPT

Pisz bloga 2x szybciej robiąc automatyczny research z ChatGPT

3 czerwca 2023

Czas czytania: 2m 57s

Choć ChatGPT może generować teksty, które wydają się spójne i logiczne, to nie posiada on zdolności do kreatywności i generowania oryginalnych pomysłów, które wyróżniłyby Twoją treść wśród innych, w interesującym Cię temacie.

Wykorzystać można natomiast jego silniejszą cechę, czyli szybkość z jaką ChatGPT jest w stanie zbierać wartościowe informacje na temat, nad którym chcesz pracować.

Niestety tworzenie wartościowego kontentu internetowego wymaga czasu i pracy. Trzeba zbierać informacje, redagować teksty, tworzyć grafiki, nagrywać wideo itp.

Z pomocą przychodzi ChatGPT, który wspomoże Twoje twórcze wysiłki

Dobrze zaplanowany proces tworzenia Twojego bloga pozwoli Ci:
- zbierać pomysły na kolejne teksty, kiedy tylko wpadną Ci do głowy,
- automatyzować odtwórcze czynności,
- kiedy już znajdziesz chwilę na pisanie, nie będziesz musiał zaczynać od pustej kartki papieru.

Poniżej instrukcja krok po kroku, jak zaplanować tworzenie bloga z pomocą AI ChatGPT.

Krok 1: Zaplanuj proces wydawniczy dla Twojego bloga

Pomysły możesz zbierać długopisem na kartce papieru, ale o wiele szybciej będziesz mógł zacząć nad nimi pracować, jeśli zdigitalizujesz swój proces.
Jeśli potraktujesz tworzenie treści jako projekt, możesz wykorzystać narzędzie do zarządzania projektami.
Zaplanuj w nim proces tworzenia postów na bloga.
Z łatwością wykorzystasz do tego asana.com, w której zaplanujesz  proces tworzenia treści.

Projekt z etapami powstawania wpisu na bloga w asana.com

Krok 2: Zbieraj pomysły na posty, kiedy przyjdą Ci do głowy

Każdy pomysł, który wpadnie Ci do głowy zapisz w projekcie asana.com jako nowe zadanie. W nazwie zadania wpisz temat posta, jaki przyszedł Ci do głowy.
W ten sposób nie zgubisz żadnego pomysłu i pozwoli Ci to wykorzystać ChatGPT do automatycznego researchu na temat jaki wymyśliłeś.

Krok 3: Stwórz automatyzację z ChatGPT, która zrobi za Ciebie wstępny research

Do zrobienia automatyzacji wykorzystamy zapier.com, który połączy ChatGPT z pomysłami na posty, które masz już w asana.com.
Zacznij od stworzenia triggera w zapier.com.
Wykorzystaj "New task in project in asana". Wybierz projekt który wcześniej stworzyłeś w asana.com.

Trigger "New task in project in Asana"

Krok 4: Prześlij prompt do ChatGPT

W zapier.com wybierz action "Conversation in ChatGPT".

Prompt ChatGPT w zapier.com


Sukces w pracy z ChatGPT zależy od jakości zapytania jakie prześlesz. Zacznij od mojego przykładu "promptu".

Assistant instructions:
Jesteś profesjonalnym copywriterem, potrafiącym pisać perswazyjne posty na bloga, które indeksują się wysoko w wyszukiwarce Google.
User message:
Zaplanuj strukturę posta, o podanych parametrach.
Wskaż również na jakie otwarte pytania odpowiedzieć w treści posta.
Priorytetyzuj rzadko opisywaną ekspercką wiedzę.
Wytyczne dla treści posta: praktyczne możliwe do zaimplementowania wskazówki, czytelnik powinien zyskać nowe spojrzenie na temat posta lub instrukcje, które będzie mógł sam wykonać.
Grupa docelowa: właściciele lub dyrektorzy biznesów, którzy chcą poprawić efektywność zespołów i komunikację pomiędzy nimi.
Temat posta: [nazwa zadania w asana.com]


Krok 5: Dodaj do zadania w asana.com research zrobiony przez ChatGPT

Dodaj kolejny krok w zapier.com, "Create subtask in asana".
Zapier doda do zadania, które stworzyłeś w asana.com, podzadanie z treścią wygenerowaną przez ChatGPT.

Dodawanie podzadania w asana.com z treścią wygenerowaną w ChatGPT

Krok 6: Wybierz temat ze swojej listy i pisz

Następnym razem gdy usiądziesz do pisania tekstów na bloga, w asana.com znajdziesz listę Twoich pomysłów, w komplecie z researchem zrobionym przez ChatGPT. Wybierz jeden ze swoich tematów, sprawdź na ile pomocne są informacje wygenerowane przez AI i zacznij pisać.

Jeśli informacje generowane przez AI, Cię nie zadowalają, zacznij eksperymentować z "promptem", który wysyłasz do ChatGPT.

Dla uproszczenia możesz skopiować moją automatyzację do swojego konta zapier.com ↗︎

Podsumowanie

1. Zaplanuj proces wydawniczy dla Twojego bloga w asana.com
2. Zbieraj pomysły na posty, kiedy przyjdą Ci do głowy
3. Stwórz automatyzację z ChatGPT, która zrobi za Ciebie wstępny research
4. Prześlij prompt do ChatGPT
5. Dodaj do zadania w asana.com research zrobiony przez ChatGPT
6. Wybierz temat ze swojej listy i pisz

Do zobaczenia za tydzień.

Kiedy będziesz potrzebował, mogę pomóc Ci na 3 sposoby:
1. Szukasz rozwiązania konkretnego problemu? Umów się na bezpłatną konsultację ↗︎
2. Chcesz wdrożyć w firmie, lub nauczyć się efektywniej korzystać z asana.com? Sprawdź jak możemy współpracować↗︎
3. Potrzebujesz zoptymalizować lub wdrożyć CRM pipedrive.com? Zobacz jak mogę Ci pomóc ↗︎

Start Simple Automate Scale

Raz w tygodniu dostaniesz bezpłatnie, jedno gotowe rozwiązanie, jak skutecznie wykorzystać aplikacje no-code do zarządzania, marketingu i sprzedaży.

Dzięki za zaufanie! Zapisałeś się do newslettera!
Ups! Coś poszło nie tak, wpisz jeszcze raz adres e-mail.

Bez SPAMu. W każdej chwili możesz się wypisać.