Lista wskazówek podstawowego wdrożenia CRM pipedrive.com
Uaktualnione: 14 stycznia 2023
Dobre zaplanowanie wdrożenia systemu CRM zadecyduje o jego późniejszym sukcesie lub porażce.
Sekretem jest ustalenie od początku celu jaki ma spełnić pipedrive.com.
Zgodnie z tym celem musisz zaplanować strukturę danych i wszystkie procesy pracy w systemie CRM.
Od tego, czy to co zaplanujesz będzie przejrzyste i proste w użyciu zależy to, czy ludzie którzy z CRM mają korzystać, będą rzeczywiście to robili.
Na liście, którą stworzyłem sprawdzisz moje wskazówki, dzięki którym łatwo stwierdzisz na ile Twój system CRM pipedrive.com jest łatwy z użyciu i skalowalny na tyle, żeby rosnąć wraz ze wzrostem Twojej firmy.
Podstawy użytkowania
❌
- ręczne kopiowanie maili do pipedrive
- ręczne tworzenie spotkań w kalendarzu
✅
- korzystanie z widoku listy zadań, żeby o niczym nie zapomnieć
- wykorzystanie wizualnych statusów stanu aktywności w widoku lejka
- korzystanie z aplikacji na telefon przez mobilnych handlowców
- integracja maila i kalendarza użytkowników
Lejek sprzedaży
❌
- używanie etapów lejka do przechowywania nieaktywnych szans sprzedaży
- używanie nazw etapu w lejku sprzedażowym do określenia stanu szansy sprzedaży, a nie postępu w lejku sprzedażowym
✅
- etapy w lejku sprzedaży odpowiadają procesowi sprzedaży
- krótkie nazwy etapów w lejku sprzedaży
Szanse sprzedaży
❌
- pozostawianie otwartych szans sprzedaży bez zadań
- powody utraty szansy sprzedaży opisane w komentarzach
✅
- zaplanowany cykliczny proces czyszczenia nieaktywnych szans sprzedaży
- zamknięta lista powodów strat szans sprzedaży
Uprawnienia
❌
- pozwalanie każdemu na usuwanie szans sprzedaży
✅
- ograniczona lista osób z uprawnieniami do eksportu danych
Załączniki
❌
- archiwizowanie załączonych plików wyłącznie w pipedrive
✅
- nadawanie opisowych nazw plików załącznikom
Pola własne
❌
- dopiski w polach adresu e-mail i telefonu
- pomijanie wypełniania pól własnych
✅
- ustalona struktura podziału pól własnych pomiędzy organizacjami, osobami i szansami sprzedaży
- ustalenie “ważności” pól własnych na odpowiednich etapach lejka
Wyszukiwanie
❌
- umieszczanie informacji w notatkach
- umieszczanie informacji w tytule szansy sprzedaży
✅
- korzystanie z pól własnych
- ustalony system nazywania udostępnionych filtrów
- usuwanie nieużywanych udostępnionych filtrów
Raportowanie
❌
- zapisywanie działań jako notatki
- dodawanie działań dotyczących “szans sprzedaży” na poziomie “osoby kontaktowej”
✅
- ustalenie celów indywidualnych i organizacji
- ustalenie typów działań umożliwiających raportowanie aktywności handlowców
Automatyzacja
❌
- automatyzacja tworzenia zadań i szans sprzedaży z konta, z którego aktywnie korzystasz jako handlowiec
✅
- automatyczne tworzenie zadań na odpowiednim etapie lejka zgodnie z procesem sprzedaży
Jakość danych
❌
- tworzenie komentarzy, które nie nadają się do wyeksportowania i przekazania klientowi
✅
- stworzony proces weryfikacji kompletu danych w pipedrive przy zakańczaniu szansy sprzedaży
Możliwość eksportu
❌
- umieszczanie informacji w notatkach i nazwach załączników
- umieszczanie informacji w zadaniach i ich opisach
✅
- “bazodanowa” struktura danych (dane w polach własnych)
W linku znajdziesz aktywną listę, z której możesz skorzystać w dokumentach Google.
Możesz też łatwo ją wydrukować. Link do listy w dokumentach Google ↗︎