Lista wskazówek podstawowego wdrożenia CRM pipedrive.com

Lista wskazówek podstawowego wdrożenia CRM pipedrive.com

Uaktualnione: 14 stycznia 2023

Dobre zaplanowanie wdrożenia systemu CRM zadecyduje o jego późniejszym sukcesie lub porażce.

Sekretem jest ustalenie od początku celu jaki ma spełnić pipedrive.com.

Zgodnie z tym celem musisz zaplanować strukturę danych i wszystkie procesy pracy w systemie CRM.

Od tego, czy to co zaplanujesz będzie przejrzyste i proste w użyciu zależy to, czy ludzie którzy z CRM mają korzystać, będą rzeczywiście to robili.

Na liście, którą stworzyłem sprawdzisz moje wskazówki, dzięki którym łatwo stwierdzisz na ile Twój system CRM pipedrive.com jest łatwy z użyciu i skalowalny na tyle, żeby rosnąć wraz ze wzrostem Twojej firmy.

Podstawy użytkowania

  • ręczne kopiowanie maili do pipedrive
  • ręczne tworzenie spotkań w kalendarzu

  • korzystanie z widoku listy zadań, żeby o niczym nie zapomnieć
  • wykorzystanie wizualnych statusów stanu aktywności w widoku lejka
  • korzystanie z aplikacji na telefon przez mobilnych handlowców
  • integracja maila i kalendarza użytkowników

Lejek sprzedaży

  • używanie etapów lejka do przechowywania nieaktywnych szans sprzedaży
  • używanie nazw etapu w lejku sprzedażowym do określenia stanu szansy sprzedaży, a nie postępu w lejku sprzedażowym

  • etapy w lejku sprzedaży odpowiadają procesowi sprzedaży
  • krótkie nazwy etapów w lejku sprzedaży

Szanse sprzedaży

  • pozostawianie otwartych szans sprzedaży bez zadań
  • powody utraty szansy sprzedaży opisane w komentarzach

  • zaplanowany cykliczny proces czyszczenia nieaktywnych szans sprzedaży
  • zamknięta lista powodów strat szans sprzedaży

Uprawnienia

  • pozwalanie każdemu na usuwanie szans sprzedaży

  • ograniczona lista osób z uprawnieniami do eksportu danych

Załączniki

  • archiwizowanie załączonych plików wyłącznie w pipedrive

  • nadawanie opisowych nazw plików załącznikom

Pola własne

  • dopiski w polach adresu e-mail i telefonu
  • pomijanie wypełniania pól własnych 

  • ustalona struktura podziału pól własnych pomiędzy organizacjami, osobami i szansami sprzedaży
  • ustalenie “ważności” pól własnych na odpowiednich etapach lejka

Wyszukiwanie

  • umieszczanie informacji w notatkach
  • umieszczanie informacji w tytule szansy sprzedaży

  • korzystanie z pól własnych
  • ustalony system nazywania udostępnionych filtrów
  • usuwanie nieużywanych udostępnionych filtrów

Raportowanie

  • zapisywanie działań jako notatki
  • dodawanie działań dotyczących “szans sprzedaży” na poziomie “osoby kontaktowej”

  • ustalenie celów indywidualnych i organizacji
  • ustalenie typów działań umożliwiających raportowanie aktywności handlowców

Automatyzacja

  • automatyzacja tworzenia zadań i szans sprzedaży z konta, z którego aktywnie korzystasz jako handlowiec

  • automatyczne tworzenie zadań na odpowiednim etapie lejka zgodnie z procesem sprzedaży

Jakość danych

  • tworzenie komentarzy, które nie nadają się do wyeksportowania i przekazania klientowi

  • stworzony proces weryfikacji kompletu danych w pipedrive przy zakańczaniu szansy sprzedaży

Możliwość eksportu

  • umieszczanie informacji w notatkach i nazwach załączników
  • umieszczanie informacji w zadaniach i ich opisach

  • “bazodanowa” struktura danych (dane w polach własnych)

W linku znajdziesz aktywną listę, z której możesz skorzystać w dokumentach Google.
Możesz też łatwo ją wydrukować. Link do listy w dokumentach Google ↗︎

Kiedy będziesz potrzebował, mogę pomóc Ci na 3 sposoby:
1. Szukasz rozwiązania konkretnego problemu? Umów się na bezpłatną konsultację ↗︎
2. Chcesz wdrożyć w firmie, lub nauczyć się efektywniej korzystać z asana.com? Sprawdź jak możemy współpracować↗︎
3. Potrzebujesz zoptymalizować lub wdrożyć CRM pipedrive.com? Zobacz jak mogę Ci pomóc ↗︎

Start Simple Automate Scale

Raz w tygodniu dostaniesz bezpłatnie, jedno gotowe rozwiązanie, jak skutecznie wykorzystać aplikacje no-code do zarządzania, marketingu i sprzedaży.

Dzięki za zaufanie! Zapisałeś się do newslettera!
Ups! Coś poszło nie tak, wpisz jeszcze raz adres e-mail.

Bez SPAMu. W każdej chwili możesz się wypisać.