Podstawowe zasady jak korzystać z asana.com

Podstawowe zasady jak korzystać z asana.com

Uaktualnione: 21 stycznia 2023

Zrobiłeś już najtrudniejszą rzecz, zacząłeś porządkować zarządzanie zadaniami w firmie.

Na początku korzystania z asana.com szybko możesz natknąć się na poważny problem.
Wpisujesz kolejne zadania, tworzysz projekty, ale nie widzisz szerszego kontekstu.

Po kilku miesiącach zadań na listach masz już tyle, że nie jesteś w stanie nimi rozsądnie zarządzać.

Dobry system zarządzania pracą w asanie można poznać, po tym że na pierwszy rzut oka zobaczysz kto, robi co i na kiedy.

Kolejnym wyznacznikiem jest to, że dodawanie kolejnych zadań i projektów nie zaciemnia całego obrazu. Jest skalowalny i może rosnąć razem z Twoją firmą.

Żeby to ocenić przygotowałem listę zasad, którymi warto kierować się planując sposób korzystania z asana.com.

Podstawy użytkowania

  • brak opisów projektów (szczególnie ważne dla nowych pracowników)
  • tworzenie zadań w moich zadaniach bez przypisanego projektu
  • brak porozumienia co ma być projektem, a co zadaniem

  • korzystanie z “Skrzynki odbiorczej” w aplikacji
  • personalizacja “Moich zadań”
  • wyłączenie lub zredukowanie powiadomień mailowych
  • personalizacja powiadomień dotyczących projektów

Struktura projektów i zadań

  • projekty z kilkoma zadaniami
  • projekty tworzone w dużych ilościach, których nie można archiwizować
  • więcej niż 10 podzadań w zadaniach

  • maksymalnie 1 warstwa podzadań
  • zadania zagnieżdżone max w 2 projektach
  • krótkie tytuły zadań i sekcji
  • używanie tylko tytułu, daty, osoby odpowiedzialnej dla podzadań

Wyszukiwanie

  • umieszczanie informacji w opisie
  • umieszczanie informacji w tytule projektu lub zadania

  • korzystanie z pól własnych
  • używanie biblioteki pól własnych
  • umieszczanie informacji w polach możliwych do wyszukania przez zaawansowane wyszukiwanie

Nawigowanie bez wyszukiwania

  • powiązania zadań poprzez pola własne

  • powiązania zadań poprzez zależności
  • powiązania zadań poprzez podwójne przypisywanie projektów

Wprowadzanie danych

  • rozpoczęcie procesu zaczyna się od stworzenia wielu zadań w kilku projektach
  • duplikowanie “żywych” projektów

  • korzystanie z szablonów projektów i zadań
  • firmowe reguły tworzenia i nazywania projektów

Automatyzacja

  • kaskadowe wywoływanie się automatyzacji
  • brak opisów do zewnętrznych automatyzacji

  • automatyczne usuwanie współpracowników z długich procesów
  • połączenia z zewnętrznymi aplikacjami z zachowaniem unikalnego ID

Zachowanie odpowiedzialności

  • “sztafeta” w przekazywaniu odpowiedzialności za zadania

  • tworzenie zadań uzupełniających

Raportowanie i historia

  • zadania bez projektów
  • zadania bez daty zakończenia
  • zadania bez właściciela
  • zawsze otwarte powtarzające się zadania, bez ustawionego powtarzania

  • powtarzalne zadania tworzone jako nowe zadania, które nie kasują historii poprzednich

Możliwość eksportu

  • umieszczanie informacji w opisie
  • warstwa podzadań

  • “bazodanowa” struktura danych (dane w polach własnych)

W linku znajdziesz aktywną listę, z której możesz skorzystać w dokumentach Google.
Możesz też łatwo ją wydrukować. Link do listy w dokumentach Google ↗︎

Kiedy będziesz potrzebował, mogę pomóc Ci na 3 sposoby:
1. Szukasz rozwiązania konkretnego problemu? Umów się na bezpłatną konsultację ↗︎
2. Chcesz wdrożyć w firmie, lub nauczyć się efektywniej korzystać z asana.com? Sprawdź jak możemy współpracować↗︎
3. Potrzebujesz zoptymalizować lub wdrożyć CRM pipedrive.com? Zobacz jak mogę Ci pomóc ↗︎

Start Simple Automate Scale

Raz w tygodniu dostaniesz bezpłatnie, jedno gotowe rozwiązanie, jak skutecznie wykorzystać aplikacje no-code do zarządzania, marketingu i sprzedaży.

Dzięki za zaufanie! Zapisałeś się do newslettera!
Ups! Coś poszło nie tak, wpisz jeszcze raz adres e-mail.

Bez SPAMu. W każdej chwili możesz się wypisać.